Posted: Mon Oct 26, 2009 2:18 pm Post subject: HUr plockar man av däcken?
Prospect
Hej på er i regnet!
Idag var jag och hämtade ut mina nya dubbdäck som jag tänkte köra på i vinter. Jag skall låta en däckfirma som ligger precis bredvid där jag bor byta på fälgen men hur får man loss fälgarna?
Jag inte gjort något försök än och jag kan tänka mig att fram hjulet är nog inget mysterium, men hur är det med backdäcket? Med tanke på drivning och allt? Vill inte göra några misstag som jag kommer kosta massa pengar.
Kan man bara baxa upp zoomern någon stabil trälåda eller likande när man meckar? Hur fan göra man?
Eftersom jag vet att det finns riktiga hardcore vinteråkare här på forumet så måste det också finnas svar att tillgå.
Tjena Broosch, Palla upp moppen på en trälåda. Sen är det bara att skruva av den muttern som sitter på bakhjulet, inga problem med det. OBS! Den sitter skit hårt! _________________ Zooming is Living!
Om du har original ljuddämpare på kan du behöva lossa stänkskärmsfästet och lossa flänsen på cylindern under hojen och vrida ut ljuddämparen en aning så däcket går fritt tror det är 8mm lednyckel. du behöver inte ta bort muttrarna helt bara lossa o vrida ut lite...passa lambdasonds kabel bara. jag får iaf göra så varje gång fälgen ska bort men det är inga problem. har du tillgång till mutterdragar maskin är halva jobbet gjort,muttern sitter som vuuken skrivit ashårt...
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum