Zoomer Zone Forum Index  

Zoomer Zone
FAQ   FAQ    Search   Search    Memberlist   Memberlist    Usergroups   Usergroups    fchat fChat   Usergroups  

Register :: Log in Log in to check your private messages

Zoomer Zone Forum Index + Kurvtagning + HUr plockar man av däcken?

Post new topic Reply to topic
HUr plockar man av däcken? ½ View previous topic :: View next topic +
Author Message
Broosch
PostPosted: Mon Oct 26, 2009 2:18 pm Post subject: HUr plockar man av däcken? Reply with quote

Prospect

Hej på er i regnet!

Idag var jag och hämtade ut mina nya dubbdäck som jag tänkte köra på i vinter. Jag skall låta en däckfirma som ligger precis bredvid där jag bor byta på fälgen men hur får man loss fälgarna?

Jag inte gjort något försök än och jag kan tänka mig att fram hjulet är nog inget mysterium, men hur är det med backdäcket? Med tanke på drivning och allt? Vill inte göra några misstag som jag kommer kosta massa pengar.

Kan man bara baxa upp zoomern någon stabil trälåda eller likande när man meckar? Hur fan göra man?

Eftersom jag vet att det finns riktiga hardcore vinteråkare här på forumet så måste det också finnas svar att tillgå.

Tacksam för all hjälp!

Broosch
vuuken
PostPosted: Mon Oct 26, 2009 3:14 pm Post subject: Reply with quote

ZZ Legend

Tjena Broosch, Palla upp moppen på en trälåda. Sen är det bara att skruva av den muttern som sitter på bakhjulet, inga problem med det. OBS! Den sitter skit hårt! glad

Back to top
View user's profile Send private message
Broosch
PostPosted: Mon Oct 26, 2009 3:21 pm Post subject: Reply with quote

Prospect

Okej, tack för hjälpen!
Back to top
Keyman
PostPosted: Mon Oct 26, 2009 8:40 pm Post subject: Reply with quote

Stammis

Om du har original ljuddämpare på kan du behöva lossa stänkskärmsfästet och lossa flänsen på cylindern under hojen och vrida ut ljuddämparen en aning så däcket går fritt tror det är 8mm lednyckel. du behöver inte ta bort muttrarna helt bara lossa o vrida ut lite...passa lambdasonds kabel bara. jag får iaf göra så varje gång fälgen ska bort men det är inga problem. har du tillgång till mutterdragar maskin är halva jobbet gjort,muttern sitter som vuuken skrivit ashårt...
Back to top
Post new topic Reply to topic Page 1 of 1

Zoomer Zone Forum Index + Kurvtagning + HUr plockar man av däcken?
Jump to:

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum