| Author |
| Mange |
Posted: Thu Oct 22, 2009 7:29 pm Post subject: P-böter (framförallt i sthlm) |
|
|
Prospect
|
Har ni klarat er?
Själv har jag fortfarande högt blodtryck efter att ha fått min andra på
900:- imorse.
Stannat eller parkerat på gångbana.Trafikförordningen 3 kap 48 paragraf
Den första var klantig då jag parkerade utanför en chinakrog på sveavägen, det vart en dyr buffé där.
Men imorse,,hemma på gatan
Då satte de lömska fanstygen en bot på moppen trots att den står på bostadsföreningens mark och alltså står på "privat mark".
Med största sannolikhet får jag rätt när jag bestrider den men vilka problem man hamnar i,, på baksidan av boten står det att man kan ta med boten till polismyndigheten. Trafikenheten ligger i Solna så jag styr kosan ditåt. På Karlbergsvägen får jag syn på 2 gråklädda parasiter och stannar till för att prata med dom. Det visar sig att dom är av den trevliga sorten och känner väl till min gata och vad som gäller för den specifika platsen. Ja den där boten är ju felutfärdad säger tanten, åk till Polisen så skriver dom av den. Jag tycker att dom kan väl fixa det här och nu, dom ser väl vem som utfärdad den och bör väl kunna "backa" boten men icke,,
Polisen, men inte i solna utan kronoberg.. styr kosan mot kungsholmen
och polishuet där.
Väl på stationen får jag veta att här skriver vi minsann inte av några böter om det inte är "jättefel" på boten typ fel datum eller fel bilmärke,,något riktigt uppenbart alltså.
Jag förklarar situationen, samtalet med p-lisan visar kort från mobilen på uppställningsplatsen men det är som att hugga i sten.
Jag får ett telenr till en telefonsvarare, en blankett för bestridande och rådet att betala för att sedan ev. få tillbaka slantarna om ca 2 månader.
Nu börjar jag bli riktigt sur.. Trafikenheten ligger i Solna så jag bestämmer mig för att åka dit. Det måste ju gå att få prata med någon ansvarig men nej,, I Solna fick jag en krystad snyfthistoria om en polisbil som blivit lappad och att det vart minsann samma procedur för dom då det skulle skrivas av,, och då går jag.
Jag har mailat trafikenheten bilder och bestridandet.
Nu har jag dessutom fått tag i Securitas enhetschef för parkeringsövervakning norr om gamlastan Catrin som lovat att höra av sig imorgon fredag.
Fortsättning följer,,,
Sorry om jag vart långrandig men var tvungen att spy ut allt
Kan någon berätta hur man lägger upp en bild så ska ni få se elendet
//Mange _________________ Om folk koncentrerade sig på vad som verkligen är viktigt här i livet skulle fiskespö vara en bristvara |
|
| Back to top |
|
 |
| pontap |
Posted: Thu Oct 22, 2009 10:50 pm Post subject: |
|
|
 Prospect
|
Men va fan!
Finns inget värre än böter, eller jo, böter som är felutställda!
Lycka till! |
|
| Back to top |
|
 |
| Freddo |
Posted: Fri Oct 23, 2009 7:27 am Post subject: |
|
|
 Förebild
|
Ja, riktigt sur historia! 900 spänn på tveksamma p-böter kan man verkligen klara sig utan. _________________ Först nu har jag insett att antidepressiva även finns i förpackningar om 50cc! |
|
| Back to top |
|
 |
| daks |
Posted: Fri Oct 23, 2009 9:24 am Post subject: |
|
|
 Vice VD
|
Välden vore bättre utan p-vakter! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
| kickass |
Posted: Fri Oct 23, 2009 5:34 pm Post subject: |
|
|
 VD
|
Ja det är så förbannat sura pengar... har fått ett gäng här i Malmö (där förövrigt P-Lisorna och P-Lassorna ska börja bära filmkamera på huvudet. Som om dem inte var förnedrade nog)...
---
Ang. bild klickar du på Img-knappen där du skriver svar, klistrar in bilden Url/ adress och klickar på Img- knappen igen,
Good luck. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
| daks |
Posted: Sun Oct 25, 2009 10:01 pm Post subject: |
|
|
 Vice VD
|
Filmkamerabärandet är väldigt roligt!
Han som visades upp, med kamera i hatten har jag fotograferat
när han bötfällde våra bilar som stod utanför våra egna uppfarter.
Då polisanmälde han mig som varandes hotfull.
Jag bad dem bara le, för att bilderna skulle bli bättre! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
| Keyman |
Posted: Mon Oct 26, 2009 8:12 pm Post subject: |
|
|
 Stammis
|
|
| Back to top |
|
 |
| Mange |
Posted: Wed Oct 28, 2009 12:12 pm Post subject: |
|
|
Prospect
|
Så ringde äntligen securitas upp och bekräftade att jag har rätt,
MEN eftersom jag bestridit p-boten hos polisen kan inte Securitas makulera den!!!!!!!!!!
Dom vill att jag betalar och får sedan stålarna tillbaka när polisen
har utrett saken,,
Funderar på att starta en 1% avdelning för Zoomers
Kapa bort regskylten, låta skägget växa och köra utan hjälm.. _________________ Om folk koncentrerade sig på vad som verkligen är viktigt här i livet skulle fiskespö vara en bristvara |
|
| Back to top |
|
 |
| Freddo |
Posted: Wed Oct 28, 2009 12:33 pm Post subject: |
|
|
 Förebild
|
| Mange wrote: |
Funderar på att starta en 1% avdelning för Zoomers
Kapa bort regskylten, låta skägget växa och köra utan hjälm.. |
Bortkapad regskylt [x]
Skägg [x] (ja stubb i alla fall)
Skippa hjälm [ ] Njae, hjälm behövs nog... _________________ Först nu har jag insett att antidepressiva även finns i förpackningar om 50cc! |
|
| Back to top |
|
 |
| janky_zoomer |
Posted: Sun Nov 01, 2009 5:34 pm Post subject: |
|
|
 ZZ Legend
|
Jag parkerar överallt och har klarat mig, men böter har man väl fått av andra orsaker! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
| Mangan |
Posted: Thu Nov 05, 2009 12:02 am Post subject: |
|
|
Prospect
|
F*n det är ju riktigt trist att de inte har något bättre för sig. Hur svårt kan det vara att makulera en P-bot när de erkänt sitt fel? Det är ju sånt här som gör att det inte finns pengar över till annat när myndigheterna suger ut pengar. Tänk om alla dessa människor som sitter bakom sina skrivbord med all sin makt kunde göra något vettigare, hur står de ut med sig själva?
Sen kanske det är farligt att köra runt och tvärs över Stockholm när man är förbannad? _________________ 67% av Sveriges befolkning drömmer om en Honda Zommer, resterande 33% ljuger. |
|
| Back to top |
|
 |
| dalle |
Posted: Thu Nov 12, 2009 10:14 am Post subject: |
|
|
Prospect
|
Jag har nrplåten fäst med kardborre på alla mina mopeder och motorcyklar=inga parkeringsböter  |
|
| Back to top |
|
 |
| Ponta-P |
Posted: Thu Nov 12, 2009 5:00 pm Post subject: |
|
|
 Prospect
|
| dalle wrote: |
Jag har nrplåten fäst med kardborre på alla mina mopeder och motorcyklar=inga parkeringsböter  |
Fan va smart, men är det inte lite jobbigt att glida runt på stan med en regplåt i handen?  |
|
| Back to top |
|
 |
| daks |
Posted: Fri Nov 13, 2009 1:45 am Post subject: |
|
|
 Vice VD
|
Min ligger i lådan under sadel, olyckligt avknäckt i en ojuste kamp emot en hammock. Jävla hammock. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
| Ponta-P |
Posted: Fri Nov 13, 2009 12:13 pm Post subject: |
|
|
 Prospect
|
|