Zoomer Zone Forum Index  

Zoomer Zone
FAQ   FAQ    Search   Search    Memberlist   Memberlist    Usergroups   Usergroups    fchat fChat   Usergroups  

Register :: Log in Log in to check your private messages

Zoomer Zone Forum Index + Prestanda & Problem + kassa styrlager!? eller kanske nått ännu värre!?

Post new topic Reply to topic
kassa styrlager!? eller kanske nÃ¥tt ännu värre!? ½ View previous topic :: View next topic +
Author Message
Leone
PostPosted: Fri Oct 30, 2009 8:44 pm Post subject: kassa styrlager!? eller kanske nått ännu värre!? Reply with quote

ZZ Prins

Har haft zoomern i gott och väl 4 år nu och den har ju funkat som den ska..
men nu senaste veckorna tycker jag hela maskinen känns lite konstig, främst framgaffeln.
när man bromsar in hårt och sedan börjar köra igen så "knäpper" det i framgaffeln, som om det är glapp i nått lager osäker
jag kan väl erkänna att jag kört kanske lite extra hårt med stackaren nu på sistonde men det bör den väl ändå klara? tokig

en annan grej är att den känns lite underlig när tex står still och rullar den fram och tillbaka(med eller utan motor igång), den liksom.. knäpper lite och vobblar...
jag kan inte riktigt lokalisera var felat kommer ifrån men måste ju onekligen vara ifrån hjulen nolla
knäppande är kanske fel föresten, det känns som om däcken liksom är kantiga, små "hopp" blir det när man gungar den fram o tbaka...

det lutar mot en nedplockning av hela skiten nu i vinter, för jag vill inte gärna lämna in den hos nån åf...

hursomhelst, vad kan vara fel!? och hur mkt kostar lager etc? osäker

Back to top
View user's profile Send private message
TrooL
PostPosted: Sun Nov 01, 2009 8:12 pm Post subject: Reply with quote

ZZ Legend

Alla lager är väl standardstorlekar = ingen speciell storlek just för zoomer = inte speciellt dyrt. Ring nån Honda-åf och fråga om lager.
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Leone
PostPosted: Mon Nov 02, 2009 6:20 pm Post subject: Reply with quote

ZZ Prins

det låter ju bra:) fast det återstår ju att se om det verkligen är det som har pajjat.. tokig

ingen som har nån idé över vad det andra kan vara?

Back to top
Keyman
PostPosted: Mon Nov 02, 2009 8:03 pm Post subject: Re: kassa styrlager!? eller kanske nått ännu värre!? Reply with quote

Stammis

Leone wrote:

en annan grej är att den känns lite underlig när tex står still och rullar den fram och tillbaka(med eller utan motor igång), den liksom.. knäpper lite och vobblar...
jag kan inte riktigt lokalisera var felat kommer ifrån men måste ju onekligen vara ifrån hjulen nolla
knäppande är kanske fel föresten, det känns som om däcken liksom är kantiga, små "hopp" blir det när man gungar den fram o tbaka...

REMMEN.....

quote]
Back to top
Freddo
PostPosted: Tue Nov 03, 2009 8:31 am Post subject: Re: kassa styrlager!? eller kanske nått ännu värre!? Reply with quote

Förebild

Leone wrote:
Det låter som ett hjullager är tvärslut. Om man slarvar vid av- och påmontering av framhjulet (vid byte av däck exempelvis) så kan metallhylsan på hjulaxeln hamna snett mot lagertätningen eller skada denna och då kan jag tänka mig att lagret tar slut fort. Jacka upp moppen så att framhjulet hänger i luften, rulla framhjulet och lyssna efter missljud.
Leone
PostPosted: Wed Nov 04, 2009 5:21 pm Post subject: Reply with quote

ZZ Prins

ok det kan jag göra, men jag har aldrig pillat på hjulen så jag tycker det e lite konstigt... men jag skall kolla det =)

Back to top
Post new topic Reply to topic Page 1 of 1

Zoomer Zone Forum Index + Prestanda & Problem + kassa styrlager!? eller kanske nått ännu värre!?
Jump to:

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum